Beste patiënt
Goede afspraken maken goede vrienden. Om misverstanden te voorkomen is het belangrijk dat we elkaar begrijpen. Lees daarom hier ons huisreglement.
- RX-opnames zijn een essentieel onderdeel van een correct mondonderzoek. Indien u dit niet wenst, kunnen wij u geen verdere behandelingen aanbieden.
- Nieuwe patiënten die recent RX-opnames hebben laten nemen, dienen ervoor te zorgen dat deze voor ons beschikbaar zijn bij de eerste afspraak.
- Een afspraak verplaatsen kan, indien ten laatste 48u op voorhand verwittigd wordt. Bij laattijdig afmelden of niet aanwezig zijn zonder verwittiging kan een verzuimvergoeding van 35 euro/kwartier in rekening gebracht worden. Dit is geen ereloon, maar enkel een vergoeding voor lopende praktijkkosten.
- Probeer steeds op tijd te zijn op uw afspraak. Indien dit niet lukt, probeer de tandarts dan zo snel mogelijk te verwittigen en de vertraging te beperken tot een minimum. Bij laattijdige aankomst kan het zijn dat de afspraak verplaatst moet worden en dat er een verzuimvergoeding aangerekend wordt.
- Ook de tandarts kan te laat zijn. Onverwachte vertragingen tijdens een behandeling of het verder helpen van patiënten met urgente problemen zijn een belangrijk onderdeel van ons werk. U dient dus ook rekening te houden met eventuele vertragingen die dit kan opleveren.
- Er wordt steeds onmiddellijk afgerekend. Dit kan cash, via Bancontact of via een QR-code. Overschrijvingsformulieren worden niet meegegeven! Mogelijke betalingsmoeilijkheden altijd OP VOORHAND met de tandarts bespreken.
- De praktijk is enkel toegankelijk voor patiënten met een afspraak.
- Gelieve altijd uw identiteitskaart mee te nemen.
- Hou de kabinetten rustig:
- Geluid van telefoon/tablet uitzetten.
- Slechts één patiënt tegelijkertijd in het kabinet, tenzij begeleiding noodzakelijk is.
- Wij voeren de behandeling uit en attesteren de corresponderende RIZIV-nummers. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor de terugbetaling.
- Er wordt een administratieve kost aangerekend voor het invullen van bijkomende verzekeringsdocumenten.
- Er kan geen garantie verleend worden op tandheelkundige behandelingen. Tandheelkunde is een 'inspanningsverbintenis' wat betekent dat wij onze uiterste best doen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Er zijn echter factoren die we niet onder controle hebben en die het resultaat of de duurzaamheid van een behandeling kunnen beïnvloeden.
- Wij beëindigen de arts-patiëntrelatie bij:
- Verbale/fysieke agressie.
- Meermaals afwezig zijn zonder verwittiging of meermaals te laat komen.
- Niet-betaling van een verzuimvergoeding of behandeling.
- Telefoongesprekken worden opgenomen en indien nodig bewaard in uw dossier. Er is cameratoezicht in de wachtruimte.